احراز هویت غیر حضوری سجام چگونه است ؟

احراز هویت غیر حضوری سجام چگونه است ؟

برای انجام احراز هویت الکترونیکی غیر حضوری لازم است قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌ اما احراز هویت نشده‌ باشید.در این صورت وارد بخش استعلام سجام شده و احراز هویت خود را انجام دهید.

در صورتی که دارای شرایط فوق هستید، وارد بخش ثبت نام شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد و پس از ارسال تصویر امضاء خود، در نهایت ویدئوی سلفی خود را آپلود کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید.

آدرس سایت برای ادامه محل احراز هویت غیر حضوری سجام :

https://www.sejam.ir/fa/ElectronicAuthentication


برای احراز هویت الکترونیک بورس، چه کارهایی باید انجام دهم؟

برای انجام احراز هویت الکترونیک، لازم است قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌ و احراز هویت نشده‌ باشید. در این صورت وارد بخش استعلام سجام شده و احراز هویت خود را انجام دهید. در صورتی که دارای شرایط فوق هستید، وارد بخش ثبت نام شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد و پس از ارسال تصویر امضاء خود، در نهایت ویدئوی سلفی خود را آپلود کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید.

برای احراز هویت ویدئویی، به چه مدارکی نیاز هست؟

از آنجایی که اطلاعات شناسایی در مراحل قبلی، تحت فرم‌ ثبت‌نام از کاربر دریافت شده‌اند، بمنظور راحتی هر چه بیش‌تر کاربران، برای احراز هویت و تکمیل فرآیند، صرفاً یک ویدئو سلفی بمدت 15 ثانیه مورد نیاز است و به ارائه هیچگونه مدرک شناسایی نیاز نیست.

احراز هویت الکترونیک بورس چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به اینکه تایید و احراز ویدئو سلفی توسط تکنولوژی و الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی با دقت بالا صورت می‌گیرد، بسته به سرعت اینترنت، احراز هویت الکترونیک بورس، تنها در حد چند ثانیه تا چند دقیقه زمان می‌برد که نسبت به متصدی انسانی برای احراز هویت، زمان بسیار کمتر است.

چرا باید ویدئو سلفی بگیرم؟

ویدئو سلفی در واقع برای اثبات حضور و زنده بودن فرد استفاده می‌شود. دریافت این ویدئو برای حصول اطمینان از این موضوع است که مالک اصلی اطلاعات در پشت گوشی تلفن همراه قرار داشته و شخص دیگری هویت او را جعل نمی‌کند. در واقع، این ویدئو با الگوریتم‌های پیچیده و قدرتمند هوش مصنوعی (یادگیری ژرف) و Liveness detection پردازش شده و زنده و واقعی بودن آن تشخیص داده می‌شود.

چرا ویدئوی سلفی می‌تواند جایگزین مراجعه حضوری در احراز هویت باشد؟

از آنجایی که می‌توان با استفاده از فناوری تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) از زنده بودن کاربر در لحظه ضبط ویدئو اطمینان حاصل کرد و همچنین قابلیت ارسال ویدئوی چهره از هر جایی و در هر زمانی از شبانه‌روز ممکن است، بنابراین با استفاده از ویدئوی سلفی و هوش مصنوعی، امکان حذف نیاز به حضور شخص فراهم می‌گردد.
در واقع نسخه‌ای از عکس چهره افراد، در زمان درخواست کارت ملی اخذ و نزد سازمان ثبت احوال وجود دارد که ما با دریافت ویدئو فرد، چهره او را با عکس ثبت احوال مقایسه می‌کنیم و در صورت تایید، احراز هویت انجام می‌شود؛ ضمن اینکه حضور شخص در لحظه نیز بررسی می‌گردد.

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
در این وبسایت نمونه سوالات مربوط به آزمون های افتتاح حساب در کارگزاری های بورس و سوالات مربوط به معاملات آنلاین بورس و سایر سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در بورس پاسخ داده میشود.

کلیه حقوق محفوظ است.